onsdag den 20. august 2014

Fremtidens menneske/maskine interaktion

I fremtiden kan alt jo ske. Men jeg tror at vi i fremtiden vil være mere og mere på medier. Mit bud på fremtidens interaktion er:


I fremtiden er computere og mobiler meget mere udviklede end nu. Computerne kan snakke med dig og udvikler sig med tiden. Du kan fortælle den hvad den skal gøre og den vil gøre det. Dog vil vi blive meget mere indelukkede og snakker næsten ikke med andre mennesker. Computeren vil blive din eneste ven og til sidst er der ingen menneske til menneske interaktion. Alt kommunikation vil fore gå gennem computeren. 
Jeg har set en film som faktisk passer helt på mit bud på fremtiden. Filmen hedder 'Her' og hander om en mand som får et nyt styresystem til sin computer. Han snakker mere og mere med sin computer og ender til sidst med at blive kærester med den. Styresystemet udviklede sig igennem hele filmen, jo mere at han snakkede med det. 
Her kan man læse mere om filmen 'Her'.
Allerede nu findes der et par briller som kan næsten det samme som en mobil. De hedder Google Glasses. Jeg tror at de vil blive mere og mere udbredt i løbet af de næste 10 år. De er starten til hele den fremtids interaktion mellem maskine og mennesker. Jeg tror at computere og mobiler vil blive menneskehedens ende. Allerede i dag er menneskerne næsten mere på sin mobil eller computer, end at det snakker med deres medmennesker. Jeg tror dog ikke at det vil blive imens at jeg lever, men om ca. 100år tror jeg at alle computere, mobiler osv. vil være hele menneskets liv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar